22/09/2015 - Properes activitats al Centre de Lectura

Inauguració de l’exposició «Adquisicions recents del Fons d’art» i Dia Internacional de la Traducció 2015.

Dimarts 29 de setembre, 20 h.

20150929_expo-adquisicionsInauguració, a la Sala Fortuny del Centre de Lectura, de l’exposició «Adquisicions recents del Fons d’art». L’acte es durà a terme a les 8 del vespre. L’exposició es podrà visitar fins al 17 d’octubre.

Feu clic a la imatge per ampliar el cartell.

 

 

 

Dimecres 30 de setembre, 19:30 h.

20150930_a5_thumbAmb motiu de la celebració del Dia Internacional de la Traducció, el dimecres 30 de setembre, a les 19.30 h, a la sala d’actes del Centre, tindrà lloc la xerrada «Traduir les cultures», a càrrec de Lluís Maria Todó. Presentació a cura de Maria Eugènia Perea.

¿Es pot dir exactament la mateixa cosa en dues llengües diferents? ¿És veritat que cada llengua és l’expressió d’una visió del món distinta? Mirarem d’examinar aquesta qüestió, que a més de ser un tema fonamental de la filosofia del llenguatge, planteja als traductors problemes pràctics i quotidians sovint molt complicats de resoldre.

Lluís Maria Todó (Barcelona 1950) va estudiar filologia francesa a les universitats de Pau, París i Barcelona, on es va doctorar el 1981. Del 1975 al 1993 va ser professor de literatura francesa i teoria de la literatura a la Universitat de Barcelona. Des del 1993 és professor titular a la Facultat de Traducció i Interpretació de la Universitat Pompeu Fabra on ensenya traducció literària i literatura francesa.

Consulteu el programa en versió PDF.

Últimes notícies

Inauguració de l’exposició «Onades de gent al voltant de la taula», de Noela Covelo Velasco
15/05/2026

Divendres 22 de maig, a les 20.00, a la sala Fortuny, inauguració de l’exposició «Onades de gent al voltant de la taula», de Noela Covelo Velasco. A cura de Jordi Vernis. …llegir més

Presentació del projecte «El nou òrgan de la prioral»
15/05/2026

Divendres 22 de maig, a les 19.00, a les sales Emili Argilaga i virtual, presentació del projecte «El nou òrgan de la prioral», a càrrec de l’Associació Amics de l’Orgue de …llegir més

Cineclub: Nouvelle Vague, de Richard Linklater
15/05/2026

Dijous 21 de maig, a les 20.30, al Teatre Bartrina, Cineclub: projecció de la pel·lícula Nouvelle Vague, de Richard Linklater. França, 2025. VOS. 105 min.