Presentació d’El Maig de les Dones. El moviment feminista a Catalunya durant la Transició

EL MAIG DE LES DONESDivendres 13 d’abril, a les 19.30 h, a la sala Emili Argilaga, presentació del llibre El Maig de les Dones. El moviment feminista a Catalunya durant la Transició (Arola Editors) de Meritxell Ferré Baldrich, a càrrec de Montserrat Palau Vergés, professora de Filologia Catalana de la URV. L’acte serà conduit per Montserrat Duch Plana, catedràtica d’Història Contemporània de la URV.

El llibre presenta l’activitat reivindicativa i mobilitzadora que van portar a terme les organitzacions feministes catalanes en el context de trànsit d’un règim dictatorial a un sistema democràtic.

Meritxell Ferré Baldrich és historiadora i doctora en Història per la URV. Ha centrat els seus estudis en les temàtiques d’història social i història de les dones en l’edat contemporània.

Últimes notícies

Convocat el 42è Memorial per la Pau Josep i Liesel Vidal
16/06/2026

El Centre de Lectura de Reus i l’Associació Josep Vidal i Llecha convoquen el 42è Memorial per la Pau Josep i Liesel Vidal, dotat amb 8.000 €. Aquest premi té …llegir més

«Converses d’interès locals: Gràcies Evarist»
11/06/2026

Dissabte 20 de juny, a les 10.00, 11.00 i 12.00, «Converses d’interès locals: Gràcies Evarist»: visites guiades al Centre de Lectura. Inscripcions: secretaria del Centre de Lectura / secretaria@centrelectura.cat

Presentació del poemari La més nit d’Adam Manyé
11/06/2026

Divendres 19 de juny, a les 19.30, a la sala Hortensi Güell, presentació del poemari La més nit d’Adam Manyé, a càrrec de Jordi Abelló i l’autor.