Renovació del conveni amb Ticnova per informatitzar el catàleg de la biblioteca

20180621_185824El Centre de Lectura de Reus i l’empresa Ticnova Quality Team SL han signat dijous 21 de maig la renovació del conveni de col·laboració, que permetrà informatitzar els 35.000 volums de la biblioteca de l’entitat que queden pendents d’informatitzar. Han firmat el conveni, que té una durada de sis mesos, Jaume Massó, president del Centre de Lectura, i Andreu Rodríguez Valveny, president de Ticnova Quality Team SL.

La biblioteca del Centre de Lectura de Reus constitueix, pel seu important fons bibliogràfic i hemerogràfic, una de les biblioteques patrimonials de referència del país. Al llarg de més de 158 anys d’història, l’entitat ha esmerçat molts recursos en l’adquisició, el tractament documental, la preservació i la conservació d’aquests fons. L’any 1999 la biblioteca va fer un pas important amb la informatització del seu catàleg i va facilitar-ne la consulta a través del CCUC (Catàleg Col·lectiu de les Universitats Catalanes). Actualment, dels 267.000 documents que posseeix, 232.000 són consultables per mitjà del seu catàleg informatitzat i 35.000 resten per informatitzar.

Ens els tres darrers exercicis s’ha pogut informatitzar tot el fons antic inclòs el segle XVIII, l’hemeroteca, les deixes d’Eduard Toda i de Miquel Ventura i el fons local. Actualment, resta pendent d’informatització (35.000 ítems) una part del fons dels segles XIX i XX.

És un projecte estratègic per al Centre de Lectura el d’aconseguir la informatització total del catàleg del fons bibliogràfic.

20180621_185824

Últimes notícies

Taller de musicoteràpia en família per a infants amb diversitat funcional
22/05/2026

Dissabte 30 de maig, a les 10.30, a la sala Hortensi Güell, taller de musicoteràpia en família per a infants amb diversitat funcional, a càrrec de la psicòloga Montserrat Navarro. …llegir més

Projecció visual i conferència performativa Efímer, de Mariaelena Roqué
22/05/2026

Divendres 29 de maig, a les 19.30, a la sala Fortuny, projecció visual i conferència performativa Efímer, de Mariaelena Roqué. Activitat conjunta amb el Museu de l’Ebre (Tortosa) i el …llegir més

Conferència «La història darrere la fotografia més icònica del vermut de Reus», a càrrec de Josep Cruset
22/05/2026

Divendres 29 de maig, a les 19.00, a les sales Emili Argilaga i virtual, «Converses d’interès local: Reus, ciutat innovadora»: conferència «La història darrere la fotografia més icònica del vermut …llegir més