Presentació del llibre Atles Manual d’Història de Catalunya de Víctor Hurtado

ATLES_MANUAL_2Dilluns 17 de setembre, a les 19.00 h, a la sala Emili Argilaga, presentació del llibre Atles Manual d’Història de Catalunya de Víctor Hurtado, amb la participació de l’autor, l’editor Rafael Català Dalmau i Jordi Huguet.

L’historiador i cartògraf Víctor Hurtado és l’autor dels dos volums que s’han editat fins ara de l’Atles Manual d’Història de Catalunya: Del paleolític a la unió amb Aragó i Dels comtes reis al Tractat dels Pirineus. Una obra, publicada per Rafael Dalmau Editor, que inclou més d’un miler de mapes, la gran majoria completament inèdits. Completen els mapes uns breus textos i uns gràfics sobre cada tema. L’estructura de l’obra segueix una distribució a doble pàgina, cadascuna presentada de manera independent. Cada volum compta amb una relació de les fonts utilitzades per a la confecció dels mapes, una bibliografia general i un índex toponímic. Els atles són una eina per llegir la història i així ho explicarà Hurtado en la presentació de l’obra al Centre de Lectura.

atles

Últimes notícies

Acte institucional del Mes de la Salut Mental
24/09/2026

Divendres 9 d’octubre, a les 10.00, a la sala Emili Argilaga, acte institucional del Mes de la Salut Mental, organitzat per l’Ajuntament de Reus. S’hi farà la lectura del manifest …llegir més

Cineclub: El poeta, de Simón Mesa Soto
24/09/2026

Dijous 8 d’octubre, a les 20.30, al Teatre Bartrina, Cineclub: Un poeta, de Simón Mesa Soto. Colòmbia, 2025. 120 min.

Reposició de la projecció d’imatges del recorregut de la Flama de la Llengua Catalana
24/09/2026

Dijous 8 d’octubre, a les 19.00, a la sala Rosa Magrané, «125è aniversari de la secció Excursionista del Centre de Lectura»: reposició de la projecció d’imatges del recorregut de la …llegir més