Activitats del Centre de Lectura de Reus amb motiu del Dia Internacional de la Dona

El Centre de Lectura de Reus inaugura el 8 de març, a les 18.30, l’exposició «Dones del Centre de Lectura (1921-1975)», que recull les biografies d’una vintena de sòcies destacades de l’entitat. Aquest és un dels actes que organitza l’ateneu reusenc amb motiu del Dia Internacional de la Dona. L’exposició es podrà visitar en diversos espais de l’entitat fins al 6 d’abril. També durant aquest acte s’inaugurarà la nova denominació de la sala de reserva de la Biblioteca del Centre de Lectura, que a partir del 8 de març es passarà a dir sala Maria Martorell Gurrera (Reus, 1924-2010), en memòria de la que fou bibliotecària de l’entitat.

Les altres activitats organitzades pel Centre de Lectura amb motiu del Dia Internacional de la Dona són les següents:
– Dimarts 7 de març, a les 19.00, conferència «La identitat femenina en la novel·la catalana actual», a càrrec de Laura Fabregat, escriptora i professora.
-Divendres 10 de març, a les 18.30, presentació del llibre La vida de la vida. Sobre l’ofici d’escriure, de Katherine Mansfield, a càrrec de Marina Porras, curadora de l’edició, i de Mireia Romeu. En les cartes i els diaris, Katherine Mansfield se’ns mostra sense filtres, amb una escriptura franca, íntima i sovint adolorida. A més d’oferir un testimoni de la seva vida errant per Europa, els textos seleccionats il·luminen la seva obsessió per la creació literària, les seves relacions amb altres escriptors (Virginia Woolf, D. H. Lawrence), la gran capacitat crítica i lectora i, sobretot, les seves aspiracions artístiques: sinceritat, exigència màxima, autenticitat, escriptura basada en una comprensió profunda de la vida i la realitat.

Últimes notícies

Lliurament del 42è Memorial per la Pau Josep i Liesel Vidal a Victoire Ingabire Umuhoza
18/09/2026

Divendres 2 d’octubre, a les 19.00, a les sales Emili Argilaga i virtual, acte de lliurament del 42è Memorial per la Pau Josep i Liesel Vidal a l’activista ruandesa Victoire …llegir més

Cineclub: Viva, d’Aina Clotet
18/09/2026

Dijous 1 d’octubre, a les 20.30, al Teatre Bartrina, Cineclub: projecció de la pel·lícula Viva, d’Aina Clotet. Catalunya, 2026. 112 min.

Conferència «Projectes teatrals a l’escola: una experiència d’aprenentatge transformadora», a càrrec de Francesc Martín Martínez
18/09/2026

Dijous 1 d’octubre, a les 17.30, a les sales Emili Argilaga i virtual, conferència «Projectes teatrals a l’escola: una experiència d’aprenentatge transformadora», a càrrec de Francesc Martín Martínez, director de …llegir més