Dimarts 5 de febrer, a les 19.30 h, a la sala Emili Argilaga, presentació de la novel·la A l’amic escocès, de Maria Barbal. Activitat del cicle Els dimarts de l’Òmnium i el Centre de Lectura.
El dibuix del jardí de l’hospital on dos soldats ferits s’estan curant porta una dedicatòria: «A l’amic escocès». La va escriure un noi nascut en un poble dels Pirineus i està adreçada a un brigadista de la Guerra Civil Espanyola. Tant l’un com l’altre contribueixen a fer memorable aquesta novel·la.
Maria Barbal (Tremp, 1949) es va donar a conèixer amb la novel·la Pedra de tartera (premis Joaquim Ruyra 1984 i Joan Crexells 1985), una fita de la narrativa catalana contemporània. Aquest llibre obre un cicle novel·lístic amb el Pallars nadiu de l’autora com a punt de referència, que també integren Mel i metzines (1990), Càmfora (premis de la Crítica 1992, Crítica Serra d’Or 1993 i Nacional de Literatura 1993) i País íntim (premi Prudenci Bertrana 2005). La seva obra com a novel·lista també comprèn els rellevants títols Escrivia cartes al cel (1996), Carrer Bolívia (1999), Bella edat (2003) i Emma (2008).
Dones valentes, una producció del Teatre Lliure, és l’espectacle de la programació de tardor del Teatre Bartrina per als quals els socis del Centre de Lectura tenen entrades gratuïtes. Es …llegir més
El Centre de Lectura de Reus ha publicat el llibre Epistolari: Víctor Balaguer i Eduard Toda, a cura de Jordina Gort Oliver. El volum és el número 160 de les …llegir més
El Centre de Lectura de Reus ha publicat el llibre Selecció de cartes d’Ignasi Iglésias a Pere Cavallé, seguides de l’obra “La il·lusió dels vells”, de Pere Cavallé, a cura …llegir més