Dissabte 14 de maig, a la sala Emili Argilaga, Jornada d’estudi «L’extrema dreta a la Catalunya Contemporània».
10.45: Inauguració de la jornada.
11.00: «Els precedents del feixisme hispànic a Catalunya: de la Liga Patriótica Española a La Traza», a càrrec de Joan Navais, historiador.
12.00: «Els ultres de la Peña Ibérica: futbol, espanyolisme i violència (1925-1931)», a càrrec de l’historiador José Fernando Mota Muñoz (Centre d’Estudis sobre Dictadures i Democràcies de la UAB)
13.00: «Feixistització i extrema dreta a la Catalunya dels anys trenta», a càrrec de l’historiador Daniel Roig Sanz (UB).
17.00: «La importància del partit militar a Catalunya (1898-1982)», a càrrec de l’historiador Xavier Casals Meseguer (URL).
18.00: «Joventut i extremisme polític. Els caps rapats neonazis com a element re novador i d’homologació del neofeixisme espanyol (1985-2010)», a càrrec de l’historiador Carles Viñas Gràcia (UB).
19.00: «Catalunya com a camp de batalla. L’extrema dreta i el procés independentista català», a càrrec del fotoperiodista i investigador Jordi Borràs Abelló (Grup de Periodistes Ramon Barnils).
Dilluns 8 de juny s’obre el període de matriculació del curs 2026-2027 de l’Escola de Teatre del Centre de Lectura. Professora: Pilar Olmos. Grups: 1- Teatre per a nens: de …llegir més
Dilluns 8 de juny s’obre el període de matriculació del curs 2026-2027 de la nostra Escola de Dansa. Més informació: https://www.centrelectura.cat/escoles/
Divendres 5 de juny, a les 19.00, a les sales Emili Argilaga i virtual, «Any Gaudí»: conferència «Antoni Gaudí i Cornet i la seva amistat amb Eduard Toda i Güell», …llegir més