Amb motiu del centenari del naixement de l’escriptor, professor i onomasiòleg Ramon Amigó (Reus, 1925-2011), el Centre de Lectura de Reus i la Societat d’Onomàstica organitzen, el 15 de febrer, una jornada d’estudi i homenatge, en què es recordarà la personalitat d’un dels pioners en la investigació de la toponímia i l’onomàstica catalanes.
El programa de la jornada és el següent:
· 10.00: recepció dels assistents i inauguració de l’exposició bibliogràfica al vestíbul de la Biblioteca del Centre de Lectura.
· 10.15: parlaments inaugurals a càrrec de Lluís Miquel Pérez, president del Centre de Lectura; Pere Navarro, president de la Societat d’Onomàstica; i Montserrat Amigó, filla de Ramon Amigó.
· 10.20: ponència «Semblança biogràfica de Ramon Amigó», a càrrec de Joan Tort.
· 11.00: ponència «Ramon Amigó i la seva relació amb l’Oficina d’Onomàstica de l’Institut d’Estudis Catalans», a càrrec de Joan Anton Rabella.
· 11.30: «L’Escola Amigó d’Onomàstica», a càrrec d’Eugeni Perea.
· 12.00: «Els inventaris onomàstics del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre. Estat de la qüestió», a càrrec de Pere Navarro.
L’assistència a la jornada és gratuïta i oberta a tothom. No cal inscripció prèvia.
Us informem que ja tenim programats els dos nous cursos del seminari «Gaudir de l’experiència. Estratègies per entendre el món», adreçat especialment a les persones majors de 55 anys. Els presentarem dimarts …llegir més
L’Escola d’Idiomes del Centre de Lectura organitza un taller de conversa en francès, de nivell intermedi (B1/B2), que començarà el pròxim mes d’octubre. Professora: Nadège Gallard. Dies: els divendres de …llegir més
L’Escola d’Idiomes del Centre de Lectura organitza un taller de conversa en alemany, de nivell intermedi (B1/B2), que començarà el pròxim mes d’octubre. Professora: Nicole Henkel. Dies: els dimarts tarda, …llegir més