L’exposició Contes infantils de la guerra arriba al Centre de Lectura

img-articleL’acte d’inauguració de l’exposició tindrà lloc el proper divendres 21 de novembre a les 19 h a la Sala Fortuny del Centre de Lectura de Reus. Durant l’acte, obert al públic, el comissari de l’exposició, Sr. Sergi Freixes, farà una visita guiada per a tots els assistents.

L’exposició Contes infantils de la guerra ens explica la producció editorial infantil duta a terme durant la Guerra Civil Espanyola, posant l’accent en el bàndol republicà. Partint de la col·lecció privada de Freixes-Garriga, l’exposició ens mostra com els contes infantils van passar a formar part de l’engranatge propagandístic del moment. Del Comissariat de Propaganda a l’Editorial Estrella, d’‘El més petit de tots’, a les adaptacions de contes clàssics com ‘El gato con botas’, els contes infantils es van convertir en una arma singular per ensenyar als més petits el món dual de bons i dolents que, en certa manera, s’estava enfrontant de forma fraticida en el camp de batalla.

Comissariada per Sergi Freixes i Jordi Garriga, l’exposició és un viatge que s’atura per mostrar-nos amb detall diferents episodis, i s’estructura en els següents àmbits: Context històric, Finalitat ideològica i propagandística, Exemples de contes clàssics adaptats, El Ministerio de Instrucción Pública, El Comissariat de Propaganda de la Generalitat de Catalunya i la Biblioteca Infantívola, Autors destacats i Il·lustradors destacats i, finalment, Literatura infantil del bàndol franquista de la guerra i la postguerra.

La mostra, cedida per la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859, forma part del programa d’exposicions itinerants que la Fundació Antigues Caixes Catalanes i BBVA porten a diverses poblacions d’arreu de Catalunya en col·laboració amb els centres culturals i expositius de les ciutats. L’objectiu del programa és fer accessible el coneixement de temes d’interès general que fomenten els valors i inciten a la reflexió a través d’expressions artístiques properes a les vivències de les persones i el territori.

Últimes notícies

«Gaudir de l’experiència. Estratègies per entendre el món»: nous cursos
06/07/2026

Us informem que ja tenim programats els dos nous cursos del seminari «Gaudir de l’experiència. Estratègies per entendre el món», adreçat especialment a les persones majors de 55 anys. Els presentarem dimarts …llegir més

Taller de conversa en francès
02/07/2026

L’Escola d’Idiomes del Centre de Lectura organitza un taller de conversa en francès, de nivell intermedi (B1/B2), que començarà el pròxim mes d’octubre. Professora: Nadège Gallard. Dies: els divendres de …llegir més

Taller de conversa en alemany
02/07/2026

L’Escola d’Idiomes del Centre de Lectura organitza un taller de conversa en alemany, de nivell intermedi (B1/B2), que començarà el pròxim mes d’octubre. Professora: Nicole Henkel. Dies: els dimarts tarda, …llegir més