Irrupció / De l’omega a l’alfa

 |   |  Twitter

Irrupció

Isabel Granollers

57 x 105 cm. Tècnica: lleixiu sobre paper kraft

De l’omega a l’alfa

Eduard Boada i Aragonès

Tot passa, com naltrus, llum i ombra. Navegants d’una mar negra de reflexos infinits on la llum sembla contradir-se. Geografia de dins i de fora, explorada i desconeguda. La COVID-19 és capitalisme, és natura, és poder, és aïllament de la nostra gent gran, és haver d’escollir entre menjar o infectar-se, és oblit dels discapacitats, és estupidesa, és solidaritat i és misteri, aresta de la gran pregunta que mai tindrà resposta.

Com una taca que empudega del nostre món, cada cop més trencat, violat i violentat de dalt a baix. Glopades de la COVID-19 dins la nit interior ens faran ser millors? Què és ser millors?

Pensar en la mort i en la vida, en els qui ens han precedit i en el «No future» dels Sex Pistols. I fer-ho des d’aquesta geografia camí de l’omega a l’alfa, contenidora del mal blanc que no és capaç d’integrar la llum. I dins del blanc, el sol negre, símbol de la llum i del tot això passarà.

Traspàs

Has traspassat,
allà
on ja no ets lliure.

El foc crema,
tot
recomença.

Foc primigeni,
nutritiva cendra.

Dalla 

Les llàgrimes no entenen
els processos de qualitat.

Sega,
la dalla.

Obre camí,
la dalla.

 

Omega i alfa

Finalment desballestat,
fatalment desballestat.

Esdevenint l’omega,
anant a l’alfa.

Viurem

Un dia no hi serem,
i la pols,
com ara,
rondarà,
s’escolarà arreu.

Un dia no hi serem,
i la vida,
com ara,
continuarà
renovant-se arreu.

Aquell dia,
naltrus viurem
en els nostres,
en el nostre poble.

No hi serem,
i hi viurem.

Mentre esperem
la parusia.

Equació utòpica

Les utopies,
totes,
es fondran
en el transcendent.

Les realitats,
totes,
esdevindran eternes.

Les incògnites
es resoldran.

Els colors
esdevindran
llum perpètua.

I al final,
serem
lluminós misteri.